דלג לתוכן הדף
דלג לתוכן הדף
|

איך לשמור על קרן הפנסיה בזמן חופשת הלידה?

חופשת הלידה היא אחת התקופות המרגשות והעמוסות שיש לחיים להציע. מלבד הטיפול בתינוק הקטנטן, יש לנו עוד המון דאגות לטפל בהן. אחת מהן היא שמירה על חסכונות ארוכי טווח, כמו קרן הפנסיה

יעל גרינוולד

משנה למנכ"ל, אגף שיווק ומכירות12.03.2020 | 3 דקות קריאה

החוק 'היבש' מחייב את המעסיקים לבצע הפקדה לפנסיה עבור נשים שיצאו לחופשת לידה למשך תקופה של שלושה חודשים וחצי, וזו מכוסה על ידי הביטוח הלאומי.

כלומר, עובדת שעבדה לפחות שנה רצופה, זכאית לחופשת לידה של 26 שבועות שמתוכם 15 שבועות בתשלום ו-11 אינם בתשלום, כאשר התקופה בה היא זכאית להמשך הפקדות בחסכון הפנסיוני שלה הינה עבור 15 השבועות. לעומת זאת, מי שעבדה פחות משנה זכאית לחופשת לידה של 15 שבועות בלבד.

מה קורה בתום 15 השבועות? אם את מבוטחת בקרן פנסיה, הקרן תיכנס בצורה אוטומטית לכיסוי ביטוחי ("ארכת ביטוח"), שאמור לשמור על רצף הכיסוי הביטוחי במשך חמישה חודשים (ומספק ביטוח מפני אובדן כושר עבודה או מוות ומבטיח לנו בעת המקרה קצבה חודשית). אולם, בזמן הזה אין הפקדות לחסכון הפנסיוני.

בקיצור: אישה מבוטחת בקרן הפנסיה באופן אוטומטי במשך כשמונה וחצי חודשים המורכבים מ-3 וחצי חודשים של חופשת הלידה הכוללים הפקדות לחיסכון הפנסיוני לצד חמישה חודשים הכוללים את הכיסוי הביטוחי בלבד.

ישנם מקרים בהם נשים מחליטות להאריך את חופשת הלידה שלהן מעבר לחופשת הלידה הרגילה המאושרת על ידי המוסד לביטוח לאומי, ואז נוצר מצב בו תקופה ממשוכת אין הפקדות לקרן הפנסיה, וכתוצאה מכך הכיסויים הביטוחיים עלולים להיפגע.

בכדי למנוע פגיעה כזו או אחרת בקרן הפנסיה או בכיסויים הביטוחיים ניתן לעשות מספר דברים:

  

  1. להמשיך את הכיסויים הביטוחיים בקרן הפנסיה ע"י בקשה יזומה שלך לביצוע "הסדר ביטוח". *פעולה זו לא כוללת בתוכה הפקדות למרכיב החסכון הפנסיוני.
     
  2. לבצע הפקדות עצמאיות לקרן הפנסיה שבעזרתן ניתן לשמור על רצף הזכויות ולהגדיל את החיסכון הפנסיוני.
     
  3. לא למשוך את רכיב הפיצויים! ניתן למשוך את כספי הפיצויים בקרן הפנסיה. אבל רצוי מאוד שלא! כי זו מקטינה בכ-40% את גובה הפנסיה בגיל הפרישה.


פורסם במקור באתר "אימאשל"

נכתב על ידי יעל גרינוולד

בעלת תואר ראשון בסוציולוגיה וחטיבה מורחבת בלימודי עבודה מאוניברסיטת ת"א ותואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת הריוואט. משנת 2011 מכהנת כמשנה למנכ"ל וכמנהלת אגף שיווק ומכירות במנורה מבטחים פנסיה וגמל 

בעלת תואר ראשון בסוציולוגיה וחטיבה מורחבת בלימודי עבודה מאוניברסיטת ת"א ותואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת הריוואט. משנת 2011 מכהנת כמשנה למנכ"ל וכמנהלת אגף שיווק ומכירות במנורה מבטחים פנסיה וגמל 

רוצה לקבל עוד עדכונים?

none